Тема . БЕЗПЕКА З ІНСТРУМЕНТАМИ

Тема . БЕЗПЕКА З ІНСТРУМЕНТАМИ

Мета: спонукати учнів виконувати правила користування найуживанішими побутовими інструментами; виховувати обережність, охайність.

ХІД УРОКУ

1.   Робота із загадками

  • У легкого держака голова важка. (Молоток)
  • Я блискуча, я гостренька,

маю вічко маленьке,

за собою несу

довгу-довгу косу. (Голка)

Учитель. У вас вдома є молоток і голка, які допомагають дорос­лим ремонтувати й облаштовувати оселю. Це — інструменти. А яки­ми інструментами користуєтесь ви?

2.   Робота за підручником (С. 54—55)

—Розгляньте малюнки на с. 54. Назвіть зображені інструменти.

1)Розкажіть, якщо знаєте, як користуватися цими інструментами

2)Читання тексту.

3)Чи бачили ви, як просто і легко ваші татусі чи дідусі працю­ють з інструментами?

—Що треба робити, щоб не травмуватися ними?

—Чи можна брати інструменти без дозволу дорослих?

—Із чим необхідно бути особливо уважним?

4)Чому потрібно бути особливо уважним, користуючись голка­ми, цвяхами, шпильками?

5)Чому слід прибирати на місце дрібні інструменти одразу після користування?

6)Розгляньте малюнки на с. 55. Що роблять діти? Складіть ре­чення за малюнками.

—Які правила порушують діти?

—Хто з дітей чинить правильно?

7)Читання вірша Платона Воронька «Молоток».

—Куди кладе хлопчик молоток?

—Якими інструментами вчиться працювати хлопчик?

—- Для кого інструменти — справжні друзі?

-Як зберігаються інструменти у вас удома?

3.  Фізкультхвилинка

  1. Робота в зошиті (С. 33-34)

1) № 1. Розгляньте малюнок. Чому до цієї кімнати страшно за­йти? Які предмети становлять небезпеку? Чому? У нижній частині малюнка ви знайдете підказки. Які травми можна отримати?

До порядку ти звикай,

Іграшки всі прибирай.

Прибирай всі зайві речі —

Будеш ти тоді в безпеці.

Правило 3. Акуратно й обережно користуйся дверима, не встром­ляй руку в дверні отвори, не грюкай дверима.

Правило 4. На сходах не перегинайся через поруччя, дивися собі під ноги, тримайся правої сторони.

Правило 5. Не бігай по сходах, не штовхай тих, що йдуть попере­ду, не смикай дітей за рюкзаки, не став підніжки, не зупиняйся у дверях і проходах.

Учитель. Безцільно носячись коридорами, збиваючи все і всіх з ніг, шкодите своєму здоров’ю. Адже після такого «відпочинку» мо­же боліти голова, тьмяніти в очах; через вогкий одяг, що увібрав ваш піт, через мокре волосся легко застудитися. І добре, якщо обійдеться без розбитого носа, струсу мозку і поламаних кінцівок.

—Які основні правила користування сходами вам відомі?

—Для чого потрібні перила?

—Чи можна з’їжджати з перил? Чому?

—Для чого їх придумали? (Для зручності, безпеки)

—Доповніть правила поведінки на перерві.

Не смічу, поважаю працю чергових і прибиральниць. Якщо мені потрібно когось покликати, підійду до нього, а не кри­чатиму на весь коридор. Не галасую, розмовляю спокійним голосом. Не ображаю менших, не сварюсь з однокласниками. Граюся з друзями у різні ігри.

—Які ігри допомагають відпочивати?

—Що таке «азартні» ігри?

—Азартні ігри — це ігри, в яких можна що-небудь виграти чи програти, наприклад гроші, наклейки, кепси тощо. Азарт — це силь­не захоплення чимось. Під час такої гри людина хоче лише одного — виграти. Програш викликає в її душі злість, заздрість, бажання відігратися, тобто помститися. Поміркуйте, чи буде ваше здоров’я добрим, якщо довкола вируватимуть такі пристрасті. Азартні ігри відволікають дітей від навчання, здорового відпочинку. Не всі гра­ють за правилами: в тих, що програли, можуть вимагати гроші, цінні речі з квартири, можуть погрожувати фізичною розправою. Т’ому, щоб бути у безпеці і зберегти здоров’я, ніколи, ніде і ні з ким не грай­те в азартні ігри.

—Де в школі можна зустріти кухаря?

—Які правила поведінки в їдальні вам відомі?

Правило 1. Заходь до їдальні спокійно, дотримуючись черги.

Правило 2. За столом сиди спокійно і їж красиво.

Правило 3. Розмовляй тихим голосом із сусідами по столу.

Правило 4. В їдальні не бігай.

Правило 5. Не грайся столовими приборами.

—  Доповніть правила поведінки в їдальні. Сідаю за стіл і бажаю друзям: «Смачного!»

їм не поспішаючи, пережовую ретельно, не сворбаю. Із повним ротом не розмовляю, не сміюсь, їжею не граюсь, не розкидаю її.

Учитель. Чи може бути небезпечним туалет? Так, у туалеті мо­же бути відчинене вікно, через яке не можна перехилятися. Може бути засмічений умивальник, і вода стікатиме на підлогу, а на слизькій підлозі легко впасти й травмуватися. Тому, щоб не сталося біди, туалетом також треба вміти користуватися.

Розкажіть, чого не можна робити в туалетних кімнатах. (Відповіді дітей.)

 

Учитель. У спортивному залі цікаво, багато місця для розваг. Але найперше правило спортзалу — без учителя туди не заходити, не користуватися спортінвентарем. А якщо на уроках фізкультури ви виконуватимете всі рекомендації вчителя, тоді хвороби і травми не торкнуться вас.

Небезпека може сховатися й у шкільному дворі!

Шкільний двір

Правило 1. Уникай травм під час рухливих ігор і спортивних змагань.

Правило 2. Коли йдеш зі школи додому, іди через ворота. Через огорожу не лазь.

Правило 3. Під час перерви можна відпочити у дворі школи, але на дерева не лазь.

Правило 4. Грай у м’яча тільки в місцях для гри. Не грайся біля вікон.

Правило 5. На уроках фізкультури не користуйся спортивним знаряддям без дозволу вчителя. Виконуй правила техніки безпеки.

—Доповніть правила поведінки у шкільному дворі.

Не грайся і не відпочивай біля будівництва, біля смітників, на горищах і дахах.

  1. Робота за підручником (С. 63)

—Розгляньте малюнки.

Яка поведінка в школі може зміцнити ваше здоров’я, а яка — на­шкодити? Яке лихо може трапитися з дітьми?

6. Робота в зошиті (С. 41—42)

1) № 1. Розгляньте малюнки. У школі є місця, де необхідно бути особливо обережним. Назвіть їх. Дайте дітям поради.

 

2) № 2. Допишіть.

На перерві та після уроків у нашій школі молена гратися у таких місцях: …

3) № 4. Розгляньте малюнок. Які предмети лежать у портфелі Незнайка? Чим вони небезпечні? Які з них не можна носити учням до школи?

 

7. Підсумок уроку

— Які інструменти є у вас вдома?

—Що ви робите, щоб не травмуватися інструментами?

—— Чи берете ви інстрзяленти без дозволу дорослих?

—Чи прибираєте ви на місце дрібні інструменти одразу після ко­ристування?

—Розкажіть, як ви користуєтесь голкою; розкажіть, як ви ко­ристуєтесь молотком.

—Хто вас цього навчив?

—Чи дотримуєте ви Правил школяра?

—Які правила для вас виконувати найважче?

—Які місця у школі приховують небезпеку?

—До яких наслідків може призвести біг сходами?

—Чим може бути небезпечна їдальня? Коли саме?

—Що небезпечного може бути в туалеті?

—Які правила поведінки у спортзалі ви виконуєте?

—Яка небезпека може сховатися у шкільному дворі?

 

 

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*