Тема: Т. КОЛОМІЄЦЬ «ЛІЧИЛКА-НЕБУВАЛИЦЯ»; Г. БОЙКО «СКОРОМОВКА-НЕБУВАЛИЦЯ»; «ПРИКАЗКА-НЕБУВАЛИЦЯ» (З НАРОДНОГО))

Тема: Т. КОЛОМІЄЦЬ «ЛІЧИЛКА-НЕБУВАЛИЦЯ»; Г. БОЙКО «СКОРОМОВКА-НЕБУВАЛИЦЯ»; «ПРИКАЗКА-НЕБУВАЛИЦЯ» (З НАРОДНОГО))

Мета : продовжувати ознайомлювати учнів із небилицями-небувалицями; показати, що вони мають різну форму; удосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати творчу уяву учнів; виховувати любов до рідної мови.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляйтесь не шуміти,

Руку гарно підіймайте,

На уроці не дрімайте.

Щоб не було нам мороки,

Всі готові до уроку.

Тож гаразд, часу не гаєм

І урок вже починаєм.

ІІ. Мовна розминка

1.Читання чистомовки.

Ма-ма-ма — прийшла до нас зима.

Ло-ло-ло — кучугури намело

Ем-ем-ем — саночки візьмем.

Дем-дем-дем — на гірку підем.

Ам-ам-ам — ой, весело нам.

2.Читання скоромовки.

Дзвоник дзвінко задзвенів,

Джмелик бджілку розбудив.

Фонетична зарядка.

-Як капає дощ?(Кап-кап)

-Як гуркоче грім?(Гр-р-р)

-Як дзищть комар?(Дз-дз)

-Як сичить змія?(С-с-с)

-Як шумить вітер?(Ш-ш-ш)

3. Вгадай предмет за ознаками.

Білий, пухнастий, м’який —… (сніг).

Холодна, люта, морозна —… (зима).

Злий, тріскучий, лютий —… (мороз).

4. Гра «Блискавка».

Сніг, зима, іній, мороз, заметіль, холод, холодний.

—Яке слово зайве?

—Яким одним словом можна об’єднати всі ці слова? (Зима)

ІІІ. Перевірка домашньої роботи

—           Перевірка  віршів напам’ять з книжки « Позакласне читання».

IV. Опрацювання вірша Т. Коломієць «Лічилка-небувалиця»

—Небувалицями бувають не тільки вірші, а й лічилки, скоро­мовки, приказки.

1. Гра «Бджілки». Напівголосне читання учнями лічилки.

—Чи сподобалася вам лічилка?

—Коли діти використовують лічилки?

—Прочитайте виділені слова. Від яких слів вони утворилися?

2. Гра «Хто краще?»

Конкурсне читання вірша учнями в парах.

3. Читання лічилки «дощиком».

4. Гра «Добери риму».

Хапатиму — питатиму; зозулиця — жмуриться; озивається — заливається.

V. Опрацювання скоромовки Г. Бойка

1. Читання скоромовки учнями мовчки.

—Які слова звучать однаково, а мають різне значення?

—Читаючи скоромовку, робіть паузу після слова сто.

2. Читання скоромовки «дощиком».

3. Гра «Хто краще?»

Конкурсне читання скоромовки.

VI. Опрацювання приказки-небувалиці

Гра «Бджілки».

Напівголосне читання учнями приказки, кожен — у своєму темпі.

  1. Робота в парах.

Читання приказки в парах.

Гра «Хто краще?»

VII.        Підсумок уроку

—    Чи сподобався вам урок?

—Що нового дізналися?

VIII.       Домашнє завдання

Відповідати на запитання (С. 38).

 

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*