Тема уроку : Виконання композиції «Хитра пляма»(2 кл.)

Тема уроку : Розвиток творчої уяви,вміння оперувати відомими образами при створені нових художніх образів. Виконання композиції  «Хитра пляма»

Мета уроку:

—             навчальна: ознайомити учнів з виражальними можливостями плями; навчити працювати тушшю в техніці «плямографії»;

—             розвиваюча: розвивати образне мис­лення, зорову та емоційну чутливість;

—             виховна: виховувати естетичні почут­тя, смак, акуратність у роботі з тушшю (фарбами); активізувати твор­чу ініціативу учнів.

Обладнання та матеріали :

а)для вчителя:

—             літературний ряд: казка О.Толстого « Буратіно»;

—             ілюстративно-зоровий ряд: зразки робіт у техніці «плямографії»;

б) для дітей: фарби, трубочка для кок­тейлю (соку).

Хід уроку

  1. Організаційна частина. Повідомлення теми і завдань уроку.

—             Доброго дня, ,урок образотворчого мистецтва сьогодні проведу у вас я мене звати Інна Вікторівна.

—             Давайте перевіримо чи все у вас готово до уроку.

  1. Робота над темою уроку.
  2. Вступна бесіда.
  3. Робота над презентацією. « Буратіно»

Слайд 1 ( тема уроку).

Слайд 2 (буратіно).

—     Діти, хто з вас знає казку О. Толстого «Буратіно»?

—    Перекажіть коротко її зміст.

—    Пригадайте, як Мальвіні доводилось виховувати Буратіно? А зараз я розповім вам ще про одну пригоду, яка трапилась із Буратіно і Мальвіною.

Слайд 3 (буратіно і мальвіна).

Як завжди після сніданку, Мальвіна намагалася навчати Буратіно. Вона принесла перо та чорнило і почала вчити його писати. Буратіно побачив у чорнильниці муху, занурив туди свого довгого носа. Та його ніс не дістав дна. Довелося нахилити чорнильницю.

—       Буратіно! Ти знову бешкетуєш? — озирнувшись, сказала Мальвіна. .— Ой! — Буратіно почав злякано розглядати свій брудний ніс. Велика

чорна крапля збігала по ньому, лаштуючись зістрибнути на стіл.

—       Я не хотів! — Та чорна крапля хлюпнула йому на аркуш паперу перед самісіньким його носом.

Слайд 4 (буратіно і клякса)

—       Зараз я її! — Він, напружившись, дмухнув на ляпку, виганяючи її з аркуша. Та крапля розтягнула всі свої волохаті лапи і вгризлася ними в папір.

—       Що ти накоїв? Це ж гарний новенький папір!

—       Я не хотів! — зарюмсав Буратіно, змахнувши брудними пальцями

сльозинку, що набігла на кінчик носа.

Слайд 5 (буратіно з брудними руками)

—      Годі вже, йди вмийся. — Мальвіна тим часом розглядала чорну ляп­ку, яку вередливий Буратіно поклав на чистенький аркуш паперу.

—  Дивись-но, пляма схожа на стовбур дерева з гілочками. А якщо знов дмухнути на неї, може гілка з краплею на кінці стати ще довшою? Буратіно зі всієї сили різко дмухнув. Крапля чорнила на кінці гілки розповзлась навсібіч маленькими гілочками. Заохочений Буратіно дмухнув ще раз.

—   Ось яке дерево вийшло! — голосно зрадів щасливому відкриттю де­рев’яний хлопчик.

Слайд 6 (зображеня дерев)

—    Мальвіно, давай спробуємо ще наставити різних ляпок, можливо, у нас ще щось незвичайне вийде!

Але цього разу Буратіно не довелось використовувати свого довгого носика. Він підстелив папір, щоб захистити свій одяг від бризок. Набрав на пензлик фарбу і легенько стукнув по ньому рукою. Плямки капнули на чистий аркуш, а легенький вітерець роздмухав їх, і вони перетворилися на різних тварин, комах і якихось казкових істот.

Слайд 7 (зразки плям)

Ось так, незвично, Буратіно навчився ставити ляпки і бачити у кожній із них незвичайні казкові та фантастичні істоти. А чи бажаєте ви оволодіти такою технікою — плямографією, як це зробив Буратіно?

— діти,а хто з вас знає ,що це за  техніка плямографія?

Слайд 8 (термін плямографія )

Плямографія – це різновид графічної техніки,при якій малювання виконується рідкими фарбами.

3. Самостійна практична діяльність учителя та учнів. Робота над  презентацією «Правила малювання фарбами». Педагогічний малюнок.

Пофантазуйте і спробуйте перетворити звичайнісінькі ляпки на щось цікаве.

Для початку роботи підстеліть газету чи папір, щоб захистити свій одяг від бризок. Візьміть пензлик і наберіть на нього фарби. А тепер поставте пензлик над аркушем паперу і легенько стукніть, по ньому олів­цем. Пізніше на ще вологу ляпку різко дмухніть. Замість пензлика можете скористатися трубочкою для коктейлю чи соку.

Спробуйте побачити в плямах якусь картинку, вигадати казку про по­бачене.

Ось вам зразки розгляньте їх,і придумайте своє зображення

4.Самостійна робота учнів.

IV. Підсумок уроку.

  1. Загальна оцінка уроку.

—             Що таке плямографія?

—             Чи сподобався вам наш урок?

  1. Перегляд дитячих малюнків.
  2. Демонстрація кращих робіт.

 

 

 

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*