Тема:Ліплення грибів

Тема:Ліплення грибів

Мета: Удосконалювати навички роботи з пластиліном. Розвивати                уміння передавати пропорційні особливості  будови різних грибів (великих і маленьких). Ознайомити учнів з їстівними і отруйними грибами.

Обладнання. Таблиці, малюнки, ілюстрації із зображенням їстівних і отруйних грибів, муляжі грибів, пластилін, стеки.

Хід уроку

I. Організаційна частина. Повідомлення теми і завдань уроку.

II. Робота над темою уроку.

1. Вступна бесіда.

(Клас, прикрашений осіннім листям, калиною, виноградом, різними овочами і фруктами. На дошці розвішані репродукції картин, малюнки, ілюстрації із зображенням осені).

Із вірша, який я вам зараз зачитаю, здогадайтесь, хто зараз прийде до нас на урок.

2.   Декламування вірша К.Перелісної «Золота осінь».

В парках і садочках,

На доріжки й трави,

Падають листочки

Буро-золотаві.

Де не глянь, навколо

Килим кольористий,

Віти напівголі

Й небо синє, чисте.

Метушні немає,

Тиша й прохолода —

Осінь золотава

Тихо-ніжно ходить.

Учні: Заходь у гості, щедра осінь!

(До класу входить дівчина в костюмі осені: жовте плаття, на якому нашито різнобарвні листочки, на голові з таких самих листків вінок. В руках у неї кошик з грибами. Вона тихо ходить по класу і розсипає листочки).

Осінь: Учні, спробуйте відгадати загадки і ви дізнаєтеся, що знаходиться у нашому чарівному кошику.

3.   Відгадування загадок.

В теплий дощик народився, Парасолькою накрився, Може б, з лісу пострибав, Якби другу ногу мав. (Гриб)

І великі, і малі

Повдягалися в брилі,

І дощу ці одноніжки

Не бояться анітрішки.

Ліс — улюблений їх край.

А як звати — відгадай! (Гриби)

Стоїть при дорозі на одній нозі.
Шапочку має, та нікого не вітає. (Гриб)
(Заходять діти, одягнені в костюми грибів.)
Осінь:
До нас в гості прийшли осінні жителі лісу — гриби.
4. Декламування віршів.
Боровик: Я, гриб-боровик,

Маскуватися звик.
Мусиш ліс обійти,
Щоб мене віднайти.
А кому знайти удасться,
Знай, тому всміхнеться щастя,
Бо смачнішого нема
Між грибами усіма.
Хто не вміє нас шукати,
Тим адресу можу дати:
Ми і в лісі, й на галяві,
Ніжка біла, верх смаглявий.
Печериця: По-нашому я — печериця,

А по-французьки — шампіньйон.
Хоч куцонога, білолиця,
Але витримую фасон.
Засмажте ви мене в сметані,
Й куди тому боровику!
Мене шукайте на світанні
Ж лісі, в полі і в садку.
Сироїжка: Я — сироїжка, біла ніжка.

У різний колір чепурюсь.
Така тендітна, така ніжна,
У руки візьмеш — я кришусь.
Хоча кришусь, хоча тендітна,
А кажуть — дуже апетитна.
Хто коштував хоч раз мене,
Побачить в лісі — не мине.
Лисички: Ми лисички, жовті личка,

Ростом зовсім невеличкі.
Не червиві, дуже чисті,
Не ховаємося в листі.
Хто на слід наш натрапляє —
Повен кошик назбирає.
Ростемо ж не по одинці,
Нас шукайте у низинці.
Опеньки: Ми опеньки, ніжки тоненькі,

Шиї мов цівки, круглі голівки.

А як більші виростаєм —
Парасольки розкриваєм.
Лий дощику, лий!
Нам ти не страшний.
І на пні, і коло пня
Нас великая рідня.
Простягай-но рученята —
Устигай лише збирати.
Маслюки: Ми маслюки, жовто-бурі шапки,

Ростемо там, де глиця,
Під соснові залазим шишки,
Любим запах живиці.
Нас збирають старі і малі,
Маринують і смажать.
Тільки з’явимось десь на столі,
Нас одразу побачать.
Смачніших не знайдете страв,
Ледацюга — хто нас не збирав.
Підосичник: Я гриб грибів. Я — підосичник,
Найбільший в лісі симпатичник.
До мене не ідуть — біжать,
Покласти в кошики спішать.
А шапка в мене, глянь яка! —
Як у гриба боровика.
Лише з різницею тією,
Що верх червоний у моєї.
Удався вродою і зростом,
Грузд проти мене — карлик просто.
І навіть на боровика
Дивитись мушу звисока.
Мухомор: Я мухомор, я мухомор,

Червоний, наче помідор, Кашкет цяцькований, розлогий, А сам — стрункий і довгоногий. Серед урочища грибного Не знайдеш красеня такого. Та я отруйний, пам’ятай, Мене побачиш — обминай.

5. Продовження бесіди.

Гриб — одне з найцікавіших і найпотаємніших явищ природи. На світі існує понад 100 тисяч видів грибів, але їстівних серед них небагато. В лісах України росте близько ста видів. У осінньому лісі можна побачити рижики, опеньки тощо. Але кожному, хто вирушає з кошиком до лісу, необхідно навчитися розпізнавати отруйні гриби — спершу по малюнках, а потім і в лісі. Отруйні гриби ростуть так само — від ранньої весни до пізньої осені. Вони часто схожі на їстівні гриби і тому їх дуже легко сплутати. Які отруйні гриби ви знаєте? А тепер придивимось, як виглядають їстівні й отруйні гриби.

6. Перегляд демонстраційного матеріалу (з коментарем учителя).

Одні з них стрункі, мають досить тендітні ніжки та розлогі, наче парасольки чи тарілочки, капелюшки. У деяких — на ніжках «спіднички». Інші — як, наприклад, білий гриб — виглядають міцними. Ніжки в них товсті, шапки круглі, схожі на половинку кулі. У третіх — капелюшки мають дещо хвилясті криси. І, певна річ, у всіх капелюшки та шапки різного кольору. Тому ліпитимемо з кольорового пластиліну. Отож, почнемо.

7.  Послідовність ліплення гриба.

Для кожного гриба, який ви схочете зліпити, приготуйте шматок пластиліну, користуйтеся при цьому стекою.

Перед роботою завжди зігрівайте шматок у долонях та розминайте його. Тоді він буде м’яким та податливим. Ніжки скочуйте спочатку у ви­гляді стовпчиків (думайте, які вони мають бути за товщиною). Далі працюйте пальцями, аби уточнити їх форму: подивіться, де ніжка вужча, а де ширша; де вона має заокруглення. Для капелюха скатайте кулю, стекою відріжте її половину. А тепер з’єднаємо обидві частини гриба. Для цього знизу в капелюсі зробіть виїмку. Вставте туди ніжку і добре примажте обидві частини одну до одної.

Для шапочки мухомора скатайте маленькі кульки і добре попридавлюй­те їх до поверхні капелюшка так, щоб з кульки вийшла майже плоска кругленька плямка. Якщо капелюх гриба має знизу пластинки, можна зробити у заглибленні рисочки, шо густо розходяться від центру, од ніжки до країв.

8.  Практична діяльність учнів.

9.Дидактична гра «Збір грибів». Двоє учасників із зав’язаними очима — хто швидше «зірве» грибочки і покладе в кошик.

III. Підсумок уроку.

Демонстрування грибів, виліплених учнями.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*