Склад числа 6. Розпізнавання многокутників. Урок-змагання. (1 клас)

Мета: вчити складати та читати приклади на додавання в межах 6; повторити склад числа 6, розвивати в учнів уміння правильно писати вивчені цифри, , розпізнавати многокутники; розвивати логічне мислення, уміння слухати і сприймати почуте; виховувати інтерес до вивчення предмета.
Обладнання: конверти з назвами команд, фішки, картки з цифрами, картки для фронтальних та індивідуальних завдань, лічильні палички.

Хід уроку.
I. Організаційна частина.
II. 1.1. Повідомлення теми і завдань уроку.
— Доброго дня. Сьогодні у нас буде урок-змагання. Для цього потрібно поділити клас на дві команди. У кожній команді ми оберемо капітана. Команда №1 називатиметься «Знайки», а команда №2 – «Вмійки». Для кожної команди я прикріплюю на дошці конверт, у який складатиму фішки, які під час змагання отримають команди. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 фішку. В кінці уроку визначимо команду-перемождя.
Під час уроку ми повторимо склад чисел, будемо складати та читати приклади на додавання, вчитися розпізнавати фігури, повторимо написання вивчених цифр. Працюйте старанно, будьте уважними.
III. Актуалізація опорних знань.
2.1. Усна лічба в межах 10.
Завдання для команди «Знайки» — полічити від 1 до 10 і навпаки (учні рахують спочатку всі хором, а далі — поодинці).
Завдання для команди «Вмійки» — порядкова лічба від 1 до 10 («перший», «другий» і т.д.) і навпаки.
За правильне виконання завдання кожен учень отримує фішку.
2.2. Гра «По порядку».
На дошці виставлені 2 ряди чисел від 1 до 10 в хаотичному порядку.
Завдання команді «Вмійки» — розмістити числа по порядку від найменшого до найбільшого (викликається 1 учень)
Завдання команді «Знайки»- розмістити числа від найбільшого до найменшого.
2.3. Вправляння у написанні цифр.
Команда «Знайки» — по рядку цифр 2 і 4.
Команда «Вмійки»- по рядку цифр 3 і 5.
Вербальне оцінювання учнів, нагородження фішками.
2.4. Гра «Назви сусідів».
2.5. Учитель демонструє картку у вигляді трьох віконечок, в середньому з яких написана цифра. Учні називають сусідів.
2.5. Робота з індивідуальними картками
Кожному учневі в класі пропонується картка у вигляді будинку, фрукта, тварини та ін., у якій вписано приклади на додавання чисел 4 і 5 з пропущеним доданком.
Капітани команд збирають картки на перевірку. Учитель перевіряє картки і розподіляє фішки — скільки правильно заповнених карток у команді, стільки й фішок потрапить до загального конверту.
2.6. Фізкультхвилинка «Каченята»
Раз-два — всі пірнають,
Три, чотири — виринають,
П’ять, шість — на воді
Кріпнуть крильця молоді,
Сім, вісім — що є сили
Всі до берега поплили,
Дев’ять, десять — обтрусились
І за парти опустились.
IV. Вивчення нового матеріалу.
3.1. Склад числа 6. «Доповни до 6».
Вчитель показує числову картку. Кожен капітан, порадившись зі своєю командою, повинен швидко показати картку з цифрою, яка позначає число, що доповнює задане до 6. Команда, яка обирає правильну картку, отримує фішку.
3.2. Написання цифри «6».
Вчитель проказує вірш, пропонує учням повторити кілька разів. Коли віршик вивчено, вчитель, із записом на дошці детально пояснює написання цифри 6. Учні записують один рядок цифри у зошиті.
Цифра 6 немов замок:
Знизу – круг, вгорі – гачок.
3.2. Складання і читання прикладів.
Складання і читання прикладів на додавання за номером 2 у підручнику. Запис прикладів у зошит.
Складання і записування прикладів за малюнками монет, (номер 3). Розподіл фішок.
3.3. Робота з геометричним матеріалом.
Розпізнавання многокутників за номером 4 у підручнику.
— Назвіть многокутники по порядку. Якими цифрами позначено шестикутник?
— Зараз ви складатимете многокутники. Завдання команді «Знайки» — скласти із паличок п’ятикутник. Скільки паличок треба взяти? Скільки вершин, кутів у п’ятикутника?
— Завдання команді «Вмійки» — складіть із паличок шестикутник. Скільки паличок потрібно взяти для цього? Порахуйте кути, вершини.
3.5. Робота біля дошки.
Вчитель ставить на дошці певну кількість точок. Завдання учням: з’єднати точки і утворити многокутники, назвати утворену фігуру. Розподіл фішок.
IV. Підсумок уроку.
— Що нового ви дізнались на уроці? З яких чисел можна утворити число 6? Які ви знаєте многокутники?

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*