Тема. Аплікація у поєднанні з витинанкою «Старовинна фортеця»

Мета: ознайомлювати із культовою архітектурою; формувати вміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні особливості силуетної форми; розвивати дрібну моторику руки; розвивати естетичне сприйняття навколиш¬нього світу; стимулювати розвиток допитливості; виховувати дбайливе і шанобливе ставлення до пам’яток архітектури та історії.
Обладнання:
Зоровий ряд: фотографії та репродукції картин із зображеннями різних видів культових споруд.
Обладнання: альбом для малювання; простий,олівець; гумка; гуаш; пензлі
№ 4, 6; ємність для води; сервет¬ки для витирання рук і пензлів; палітра; тарілка.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань і вмінь
Бесіда
♦ Що таке архітектура? Для чого вона потрібна людям?
♦ Які види архітектурних споруд ви знаєте?
III. Мотивація навчальної діяльності
Учитель.
Видатний французький письменник Віктор Гюго назвав архі¬тектуру «визначною книгою людства». Сторінки історії архітектури можна перегортати нескінченної щоразу знаходячи щось нове і дивне. Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з однією з найдавніших і найдивовижніших сторі¬нок «кам’яної книги», що розповість про культові споруди. Ця складна назва означає, що ми говоритимемо про будівлі, які люди присвячують богам.
IV. Викладення нового навчального матеріалу
Розповідь учителя «Легенди про Хотин»
Про чоловіка Хо
Перший поселенець на місці нинішнього міста Хотина був чоловік по імені Хо. Земля, на якій поселився Хо, була дуже родючою, тому приваблювала багатьох. Аби засвідчити, що ці землі уже заселені і таким чином зберегти їх від чужих посягань, чоловік обгородив їх тином. Пізніше це поселення розбудувалося і на його місці виросло місто, яке назвали Хотин.
* * *
У давні часи садиби в місті були обнесені високими дерев’яними тинами. Найбагатшим у місті був чоловік на ймення Хо.
Одного разу повертався він зі своїми слугами додому, і на них напали вороги. Переляканий багач щодуху помчав до своєї садиби. На шляху йому довелося подолати чимало тинів. Кожен раз, стрибаючи через тин, Хо рахував сам собі: «Хо-тин, Хо-тин!».
Звідси й пішла назва міста Хотина.
Про мис Хотень
Над Дністром є скелястий мис, який у давнину називали «Хотень». Назва походить від дієслова «хотіти» і означає, що мис був дуже зручним місцем для давніх поселенців. Тут жили люди ще в мідному віці (близько 5 тисяч років тому). Саме тут і було засноване місто Хотин.
підозрілий звук, а коли підійшов упритул до стіни, то побачив канат, зв’язаний з рушників. Дівчину схопили, рятівний канат обрізали на великій висоті, і саме на цій висоті було наказано замурувати відважну дівчину в стіні фортеці, позначивши те місце викладеним з цегли візерунком у формі глечика.
Яким було здивування турків, коли наступного після страшної страти дівчини дня, в тому місці, де її було замуровано, на візерунку у формі глечика з’явилися крапельки води, які сочилися і сочилися крізь каміння. Розповідають, що то сльози закатованої слов’янки.
Про закам’янілу дівчину
У далекі часи жила в нашому місті дівчина. Одного разу її запросили на весілля до подруги. Дівчина хотіла піти на весілля зі своїм нареченим, але він не прийшов. Тоді дівчина дуже засумувала, бо вона любила свого коханого так сильно, як люблять тільки Бога. Тож ідучи на весілля, вона взяла з собою Ікону замість нареченого, а коли дівчата танцювали на весіллі з хлопцями, вона танцювала з Іконою.
Люди говорили дівчині, що не можна танцювати з Іконою, але вона не слухала і продовжувала. І раптом на очах у всіх вона перетворилася у камінь. З тих пір, коли люди знаходять великі камені, то кажуть, що це все, що залишилося від закам’янілої дівчини.
Про замуровану красуню
Давно це було. Ще коли у фортеці не було колодязя. Йшла війна з турками. Хотинська фортеця вже тривалий час була в облозі. У її захисників закінчилися запаси продовольства і води. Оборонцям цитаделі загрожувала загибель, якщо не вдасться знайти хоч якийсь вихід. І ось знайшлася відважна слов’янка, яка запропонувала зв’язати рушники і на цьому канаті з рушників спускатися по стіні фортеці до джерела з глечиком і таким чином рятувати людей від смерчі.
Кілька ночей дівчина спускалася і піднімалася по високій фортечній стіні з того боку, де не було сторожі. По декілька разів за ніч піднімали повний глечик, який вона, наповнюючи з джерела, прив’язувала до каната, а вже потім піднімалася сама. Але одного разу, коли дівчина піднімалася по стіні, то ненароком розбила глечик. Хтось із турків почув якийсь
Про золотоволосу красуню — доньку коменданта
Хотинської твердині
У давні часи злі завойовники оточили могутню фортецю, захисники неодноразово відбивали численні атаки, але не скорились. Та сили були нерівні, і вороги з великими втратами вдерлися в середину фортеці. Всіх, хто ще залишився у живих, або добивали, або брали у полон.
Та не хотіла скоритися золотоволоса красуня. Після нелюдських знущань її замурували у кам’яну стіну фортеці, де й зараз можна побачити мокру пляму від сліз дівчини, а на стіні — турецький глечик для води. І майже кожної ночі навесні виходить вона із стіни і кличе свого батька-коменданта та нареченого, які загинули, захищаючи місто, і поливає слізьми рідну землю, щоб давала рясні урожаї, наповнює струмки, озера й ріки водою.
V. Актуалізація вивченого матеріалу.
Творче завдання . Пояснення до творчого завдання
Учитель.
Беремо аркуш паперу будь-якого кольору згинаємо його навпіл. На ньому малюємо замок.
Індивідуальна робота за творчим завданням
Можливо, ви домалюєте хмари, сонячне про¬міння, птахів, а може, знайдете свій власний об¬раз. (Учні виконують роботу самостійно. Учитель коригує діяльність у ч н і в допомагає виправити помилки?)
VI. Прибирання робочих місць.
VII. Підбиття підсумків.
1. Демонстрація робіт.
2. Оцінювання.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*