Тема: Літр.Подорож до Простоквашине.1 класі

Тема: Літр.Вправи на засвоєння таблиць додавання та віднімання у межах 10. Задачі на знаходження суми, остачі.
Мета: закріплювати навички табличного додавання та віднімання, уміння розв’язувати задачі та приклади в межах 10; продовжити знайомити учнів з одиницею ємкості – літром; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення, увагу, пам’ять, математичне мовлення, уміння працювати самостійно, активність, охайність; виховувати бережливість, працелюбність.
Обладнання: підручник « Математика» 1 кл.,М.В.Богданович; індивідуальні картки;картки для усної лічби;фішки з героями мультфільму; слайди до мультфільму, мікрофон.

Форма проведення: урок-подорож.

Тип уроку: урок закріплення навичок та умінь.
Хід уроку.
І. Організація класу. Мотивація навчальної діяльності.
Проаналізувавши ваш настрій на екрані емоцій я виявила, що ви прийшли до школи з гарним настроєм. А зараз перевіримо,
чи налаштовані ви на наш урок.
Гра «Настроювання».
На рахунок « раз, два, три» учні «викидають» руки вперед певним чином: кулаки, долоні або руки схрещені на грудях. Завдання в тому, щоб всі діти «викинули» руки однаковим способом. Ця вправа виявляє стан учнів: якщо багато кулачків, це означає, що у класі на даний момент висока агресивність, якщо багато відкритих долоней – тоді група готова до роботи.
А тепер я бачу, що ви готові до уроку, сідайте,будь ласка.
ІІ. Повідомлення теми уроку.
— Діти,ви любите мультфільми?А які мультфільми у вас найулюбленіші?А з якого мультфільму ці герої?
— Сьогодні ми вирушаємо в цікаву подорож до селища Простоквашине (1 слайд), зустрінемося з його мешканцями, дізнаємося, чим вони займаються, чи знають, що таке літр, чи вміють додавати та віднімати в межах 10, розв’язувати задачі, так як робимо це ми.
За активну роботу і правильні відповіді ви отримаєте фішки з улюбленими героями.
III. Актуалізація набутих знань учнів.
1.Усна лічба. Вправа « Шифрувальник» (2 слайд).
-А на якому транспорті ми будемо подорожувати ви дізнаєтесь, коли розв’яжете приклади. Розв’яжітьприклади. Кожна відповідь позначена відповідною буквою. Усно поставте відповіді в порядку зростання (від меншого числа до більшого).Яке слово ви прочитаєте? (поїзд)
6-4= 2 — О ПОЇЗД(3 слайд)
5+4= 9 — Д
4-3= 1 — П
7+0= 7 — З
10-5= 5 — Ї
Міні-підсумок.
— Молодці, ви правильно розв’язали приклади та швидко дізналися на якому транспорті ми будемо подорожувати. Сьогодні ми будемо подорожувати на поїзді. Подорож розпочинається.
Зупинка « Пошта».
У Простоквашине нас зустрічає листоноша Печкін (4 слайд). Скажіть будь ласка, хто такий листоноша?
— словникова робота (пояснення значення слова листоноша)
Листоноша – людина, яка розносить пошту (газети, журнали, листи …)
— Ми завітаємо до нього на пошту. Там нас чекає завдання.
Завдання
— Діти, допоможемо Печкіну доставити листи у відповідні будинки?
— В який же будиночок надійшло найбільше число листів? (№ 1 )
— А який же будиночок не отримав листа? ( № 3 )
— Молодці , ви були уважними, активними, правильно порахували, тому швидко допомогли Печкіну доставити листи.
-А він покаже нам шлях до мешканців Простоквашине.
І ми з вами, щоб не заблукати накреслимо доріжку в зошиті.
2. Каліграфічна хвилинка.
— Відкрийте зошит, покладіть під нахилом, подивіться на початок доріжки в зошитах й продовжить її самостійно.

— Молодці, ви дуже старанно та охайно накреслили доріжку. Печкін дуже вами задоволений. А по цієї доріжці ми потрапляємо в « Будинок Фермера Матроскіна» (5 слайд).
3. Робота на задачами.
Зупинка «Будинок Фермера Матроскіна».
— Діти, ви ж знаєте, що кіт Матроскін дуже економний, він завжди знає скільки і чого в нього є. Навіть знає скільки літрів молока дає корова за добу. Матроскін підготував для вас задачу.
— Давайте пригадаємо, з чого складається задача?
(умова,запитання, розв’язання, відповідь).
1.Улюблена корова кота Матроскіна Мурочка дає вранці 4л. молока , а ввечері — 5л.Скільки літрів молока всього корова дає за добу? (6 слайд)
Розбір задачі.
— Повторіть умову задачі. Назвіть запитання.
— Чи можемо ми відповісти на питання задачі? Якою дією ми можемо розв’язати задачу?
4 + 5 = 9 (л) ( учні пишуть у зошиті)
— Яка буде відповідь?
— Молодці, задачу ви розв’язали, але Матроскін хоче перевірити, що ви знаєте про літр (літр – це одиниця вимірювання рідини).Яку рідину ми можемо вимірювати?
— Давайте разом з вами спробуємо допомогти йому розібратися, в які ємкості можна розлити 9 літрів молока.
(3л – в банку,4л — в глечик, 5 літрів – в відерце, 6 літрів – в бідон)(7 слайд).
— Скільки рідини поміщається в банку? (3л)
— Скільки в глечик? (4л)
— Скільки рідини поміщається в відерце? (5л)
— А скільки в бідон? (6л)

Міні-підсумок.
— Молодці, з’ясували, що таке літр та повторили склад числа. Ви, мабуть, втомилися, тому давайте відпочинемо.
4. Фізкультхвилинка.
Гра « Сонячний зайчик».
1)Вправи для очей.
2) « Ліпимо вареники»; розминайте вуха руками.
3) « Змащуємо їх пальцями»; розтирання вух долонями.
4) «Перевіримо годиннички»; розтирання зап’ястків рук.
5) « Привітаймося з кожним пальчиком»; натисніть легенько на кінчик кожного пальця».

— А ось подивіться. Куди це ми з вами потрапили? Та це ж Рекламне агентство «Каркуша» (8 слайд).
Рекламне агентство «Каркуша».
Реклама підкаже, що треба купити ,
Реклама підкаже, де менше платити!
Ось стоїть великий дім.
Що продається в нім?
— Ви дізнаєтесь, коли розв’яжете приклади.
— Подивіться на таблицю і скажіть, що треба знайти?(суму)
— Як знайти суму чисел? (додаванням). Запишіть по порядку отримані відповіді в зошит ( учні записують відповіді в зошит – 10, 7, 6, 9, 8, 5) (9 слайд).

Додаток 1 5 2 7 5

Додаток 9 2 4 2 3

Сума 10 7 6 9 8

— Кожна відповідь означає молочний продукт.
Молоко , кефіри,
Сирки та пломбіри.
Йогурти смачненькі
Пийте, діти молочко,
Будьте здоровенькі!
— Купуйте молочні продукти, вони корисні для здоров’я.
— Оберіть два найулюбленіших продукти та запишіть цифру і склад числа, яке позначає ця цифра.
— Молодці, знаєте як додавати числа в межах 10.
Подорож наша триває. Один із мешканців Простоквашиного Шарик запросив до себе погостювати кенгуру (10 слайд).
5. Робота за підручником( с.73, № 3).
— А кенгуру не може розібратися з розв’язанням задачі, давайте допоможемо йому впоратися з цим завданням. Відкрийте підручник на с. 73, № 3.
Перед вами різний посуд,
Поруч кенгурятко босе.
Не придумає, хоч плач,
Кенгуру таких задач!
Розв’язання 1 задачі.
— Подивіться на малюнок і скажіть, скільки задач можна скласти?(2)
— Розгляньте 1 малюнок та спробуйте самостійно скласти 1задачу.
У Матроскіна було 10л молока.3л він відлив кенгуру. Скільки
літрів молока залишилося у Матроскіна?
— Повторіть умову задачі,запитання,назвіть розв’язання та відповідь)
— Що означає число10 в умові задачі ?(скільки літрів молока було у Матроскіна?)
— Що означає число 3 в умові задачі?(скільки літрів молока відлив)
— Яке питання задачі?(скільки літрів молока залишилося у Матроскіна)
— Чи можемо ми відповісти на питання задачі?
— Якою дією можемо розв’язати задачу?
10-3=7 (л) ( запис у зошит)
2 задача.
— А тепер розгляньте 2 малюнок та спробуйте скласти 2 задачу.
1. Складання задачі учнями за малюнком.
У Матроскіна було 10л. молока. Він відлив кенгуру 3л і 1л.молока. Скільки літрів молока залишилося в Матроскіна?
2. Розбір задачі.
— Повторіть умову задачі, назвіть запитання.
— Що означає число 10 в умові задачі? (скільки літрів молока було у Матроскіна?)
— Що означає число 3л і 1л в умові задачі? ( скільки літрів молока відлив)
— Яке питання задачі? ( Скільки літрів молока залишилося в Матроскіна?
— Чи можемо ми відповісти на питання задачі? Якою дією можемо розв’язати задачу?
— Назвіть розв’язання задачі.
10-3-1=6(л) (запис у зошит)
3. Перевірка роботи.
— Молодці, задачі ви розв’язали правильно, тому Шарик та кенгуру дуже вами вдячні. Але попереду у нас з вами ще одна зупинка.
Зупинка « Банк Дяді Федора».
— Сьогодні кожен з вас побуває в ролі банківського службовця. Вам треба виписати банківський рахунок, тому будьте дуже уважними.
4.Робота з індивідуальними картками (на партах у кожного учня «рахунок», на якому він і виконує завдання).
Картки
1 варіант 2 варіант
1.Порівняти числа. 1.Порівняти числа.
1л…..2л 8л…..9л
8л…..6л 4л…..6л
5л…..5л 2л…..2л
2.Розв’язати приклади. 2. Розв’язати приклади.
6+2-1= 8-3+4= 5+2-1= 9-4+2=
5.Самоперевірка роботи учнями (звіряють приклади з відповідями на екрані).
— А зараз перевірте правильно ви виконали завдання чи ні, звірте з екраном.
Підніміть руку, хто не припустив ні жодної помилки?
— А хто припустив 1-2 помилки?
Міні-підсумок.
IV. Підсумок уроку.
1. Інтерактивна модель « Мікрофон».
— Щоб написати замітку до шкільної газети про наш урок, я хочу, діти, взяти у вас інтерв’ю.
— Чи було тобі цікаво на уроці? Що саме?
— Що ми повторили на уроці?
— Що найбільше запам’яталось? (відповіді дітей)
— А у кого настрій покращився?
— Хто із вас зібрав фішки зі всіма героями з мультфільму?
— А тепер поаплодуйте друг другу за гарну роботу.
Урок наш закінчився, діти.
Бажаю кожному радіти.
Вітаю гостей і своїх малят:
Розумних хлопців і дівчат!

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*