Тема. Силует в архітектурі: « Чарівні куполи соборів»

Мета: ознайомлювати із культовою архітектурою, з поняттями «си¬лует» і «декор»; пояснювати значення силуету в архітекту¬рі; формувати вміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні особливості силуетної форми; розвивати дрібну моторику руки; розвивати естетичне сприйняття навколиш¬нього світу; стимулювати розвиток допитливості; виховувати дбайливе і шанобливе ставлення до пам’яток архітектури та історії.
Обладнання:
Зоровий ряд: фотографії та репродукції картин із зображеннями різних видів культових споруд.
Обладнання: альбом для малювання; простий,олівець; гумка; гуаш; пензлі
№ 4, 6; ємність для води; сервет¬ки для витирання рук і пензлів; палітра; тарілка.
Тип: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань і вмінь
Бесіда
♦ Що таке архітектура? Для чого вона потрібна людям?
♦ Які види архітектурних споруд ви знаєте?
III. Мотивація навчальної діяльності
Учитель.
Видатний французький письменник Віктор Гюго назвав архі¬тектуру «визначною книгою людства». Сторінки історії архітектури можна перегортати нескінченної щоразу знаходячи щось нове і дивне. Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з однією з найдавніших і найдивовижніших сторі¬нок «кам’яної книги», що розповість про культові споруди. Ця складна назва означає, що ми говоритимемо про будівлі, які люди присвячують богам.
IV. Викладення нового навчального матеріалу
Розповідь учителя
Ви вже, звісно, знаєте, що на землі існує багато різних релігій. І в кожної з них — своє уявлення про те, яким має бути місце для розмови з Богом.
Проте пам’ятки архітектури світових релігій (християнства, ісламу, іуда-їзму і буддизму) мають спільну рису ж куполи. (Учитель демонструє учням фотографії храмів різних релігій.)
Упродовж багатьох століть, крім релігійного призначення, люди викори¬стовували храми і як громадські споруди. їх міцні стіни захищали людей від ворогів, тут коронували царів і вшановували героїв. Зовнішній вигляд пев¬ного храму визначав обличчя всього поселення, що розташовувалося навколо нього.
Відомий вислів:
«Кожна дорога веде до храму» означає, що шлях, який обирає людина в житті, має зробити її кращою, допомогти осягнути саму себе.
Міста Давньої Русі будували на підвищених місцях, часто на закрутах рі¬чок, щоб їх легше було захищати від ворогів. Спочатку зводили стіни фортеці, а потім на найкращому місці будували храм. Він височів над іншими будів¬лями. Якщо подивитися на місто здалеку, ви не побачите окремих будинків,
силует міста. Аж до почати XX століття саме храми надавали містам неповторного вигляду. За задумом будівельників, хрести на куполах храмів мали бути найвищими точками
міста. В Куполи можуть бути найрізноманітнішої форми. Одні нагадують цибулини, інші схожі на шоломи, а гостроверхі піраміди, що увінчують деякі храми,називають наметами.
Куполи дерев’яних храмів схожі на ялинові шишки. Сьогодні нам важко повірити, що більшість із цих складних дерев’яних мережив збудовані без жодного цвяха, тільки за допомогою сокири.

V. Актуалізація вивченого матеріалу.
Творче завдання . Пояснення до творчого завдання
Учитель.
Оберіть ту форму купола, що по¬добається вам найбільше. Складіть композицію з декількох куполів — великих і маленьких. Які додаткові елементи допоможуть передати ваше ставлення до храму?
Індивідуальна робота за творчим завданням
Можливо, ви домалюєте хмари, сонячне про¬міння, птахів, а може, знайдете свій власний об¬раз. Характерні силуети куполів повинні чітко читатися на вашому малюнку. (Учні виконують роботу самостійно. Учитель коригує діяльність у ч н і в допомагає виправити помилки?)
VI. Підбиття підсумків
Коментарії .
Учні по черзі демонструють свої роботи і розповідають, яку головну думку вони хотіли передати. Учні спільно обговорюють роботи» над керівництвом учителя визначаючи, як ще можна було передати задум автора.
Із малюнків створюють виставку «Золоті куполи».

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*