Тема: Цікавий світ професій

Мета: Розширити і закріпити знання учнів про найпотрібніші професії,трудові дії та знаряддя праці, поглибити у дітей усвідомлення того,що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею; викликати почуття поваги до трудівників та прагнення сумлінно працювати; сприяти розвитку трудової активності і працьовитості школярів.
Обладнання: ілюстрація на тему «Професії», народні прислів’я про працю,кросворд.
Хід виховного заходу
І. Організаційний момент.
• Оголошення теми і мети виховного заходу.
Сідайте,діти, у гурті
Зустрілися ми знову!
Про славні руки золоті
Я поведу розмову.

Ті руки звичні до землі,
Будують, вміють шити…
Ми часто бачим мозолі
На їх долонях, діти.

Всі вдячні золотим рукам,
Я теж їх поважаю.
Тож хочу розповісти вам
Усе про них,що знаю.

— Чи думали ви коли – небудь над тим,скільки людей працює, щоб ви були нагодовані, одягнуті, взуті, щоб вдома у вас було світло вечорами і тепло у холодну погоду, щоб у вашій шкільній сумці були книжки і зошити, щоб ви могли сидіти біля радіоприймача чи телевізора і слухати музику?
Якщо б ви задумали порахувати всіх цих людей то, мабуть, до вечора не порахували б.

ІІ. Основна частина.
«Мозковий штурм»
Пригадайте деякі професії і скажіть їхні позитивні і негативні сторони.
Заповніть пелюстки квітки.
Лікар. Обстежує хворих з травмами, захворюваннями серця, судин, легень,шлунку і інших органів, а також встановлює діагноз,проводить лікування. Надає екстренну допомогу, готує хворих до операції, а також спостерігає після неї. Організовує харчування і перев’язки пацієнтів.
Програміст. Працює в обчислювальних центрах виробничих об’єднань, промислових підприємств, фірм, наукових установ. Готує технічні носії інформації – магнітні і лазерні диски, жорсткий диск, магнітні стрічки та ін.
Вчитель. В початкових і середніх школах на високому рівні проводить навчання учнів по різних предметах. Домагається від учнів міцних і глибоких знань. Формує уміння і навички самостійного навчання, готує їх до практичного застосування знань.
Інженер. В науково дослідних установах бере участь в проведенні наукових досліджень або виконанні технічних розробок. Проводить складні досліди і вимірювання, виконує необхідні розрахунки, аналізує і узагальнює результати.
Кухар. На підприємствах громадського харчування готує і оформляє страви і кулінарні вироби масового попиту(салати, перші і другі страви, гарячі і холодні напої, печиво,торти, булочки), страви національної і зарубіжної кухні.
Архітектор. Розробляє проекти реставрації архітектурних пам’ятників, реконструкції історичних частин міст з включенням пам’ятників архітектури в структуру. Проводить дослідження і експерименти, пов’язані з проектним рішенням, здійснює авторський нагляд за будівництвом.
Робота в групах.
Перша група.
Продовжи прислів’я.
• Праця людину годує, а лінь марнує.
• На дерево дивись як родить,а на людину як робить.
• Бджола мала, а й та працює.
• Що посієш те й пожнеш.
• Зробив діло – гуляй сміло.
• Більше роби, та менше говори.
• Який майстер – така й робота.
• Сім разів відміряй, а раз відріж.
• Під лежачий камінь і вода не тече.
• Мало хотіти – слід навчитися і вміти.
Друга група.
Прочитати текст, виконати завдання.
Дівчинка вирішила після вечері помити посуд.
— Мамо, — сказала вона, — тепер завжди допомагатиму тобі. І ніколи, ніколи не стомлюся.
Мати була зворушена. Вона пригорнула до себе доньку. — Гаразд. Якщо так, донечко, тоді завтра перед моїм поверненням додому зроби щось у хаті. Що саме – побачиш сама.
— Добре, мамо, я все зроблю, тобі нічого не залишиться!
На другий день мати пішла на роботу. А дівчинка гралася у себе у дворі. Потім побігла до подружок. І раптом згадала про свою обіцянку все поробити вдома.
— Ой,пропала моя голівонька! – вигукнула вона. Дівчинка стояла у дворі і дивилася на всі боки. За що б їй узятися? Але чомусь ніякої роботи не бачила.
Якби їй кинувся у вічі віник, вона б підмела у дворі. Попався б совок – прибрала б сміття, ганчірка – помила б підлогу.
Раптом дівчинка побачила на веранді ляльку, взяла її і почала гратися.
Настав вечір. Уся сім’я зібралася в хаті.
Після вечері мама запитала:
— Ну,що ти сьогодні, донечко, встигла зробити в хаті.
— Ой, — відповіла дівчинка, — я шукала роботу і не знайшла її.
Коли ти йшла з дому, заховала усю роботу!
Мама засміялась.
— Як це так вийшло? Віник і совок – під ґанком, ганчірка он там, на цвяшку. Тобі треба навчитися самій знаходити роботу.
Наступного дня дівчинка знайшла собі роботу: підмела у дворі, викинула сміття, помила підлогу. Отак вона навчилася допомагати мамі.
Завдання :
• Що пообіцяла дівчинка мамі?
• Чому вона нічого не зробила?
• Що вона відповіла мамі на її запитання?
Третя група.
Прочитай текст, виконай завдання.
Яка ж професія найкраща?
— Хто потрібніший і найважливіший, — сперечалися діти, — яка професія?
— Звичайно, лікар, сказав один. Я увесь минулий рік хворів та хворів, ангіна та ангіна, а лікар вирізав мені мигдалики. І от я тепер завжди здоровий.
— Ні, сказав інший, найпотрібніший – учитель. Він нас навчає і читати, і писати.
— А от і не вчитель. Найважливіші пожежники! – гарячкував третій. У нас якось ледь будинок не згорів. Мешканці бігають, метушаться, нічого не можуть зробити. А приїхали пожежники – враз вогонь погасили!
Хто кричить: «Найважливіші льотчики», хто розхвалює листонош. З усіх боків чути: «продавець!», «комбайнер!», «водолаз!». Словом, сперечалися, аж захрипли, але так нічого не вирішили. Та це й не дивно, тому що немає на світі …
Завдання:
Продовж оповідання. Подумай, що можна було б сказати про професії доярки, міліціонера, продавця, тракториста, водія?
Четверта група.
Прочитай текст, виконай завдання.
Марійка любила дивитись, як мама вишиває квіти. Червона нитка до зеленої, до жовтої… так гарно виходить…
— Мамо, дай мені голку, полотна і ниток. Я теж хочу вишивати, — якось попросила Марійка.
— Ти ще мала, пальчики поколеш.
— От і не мала, от і не поколю! – запевнила дівчинка. – хіба я не знаю, що не пальчики, а полотно треба проколювати?
— Ну, добре. – мама відрізала ножицями шматок білої тканини, дала доні голку, нитки.
Раз кольнула Марійка, вдруге… І тут нитка заплуталась.
Марійка розплутала вузли і подумала: «Мама мудрою голкою вишивала, а мені дала погану. От піде вона до крамниці, візьму її голку і теж гарний рушничок вишию…»
Пішла мама до крамниці. Марійка мерщій за мудру голку, за полотно. Та не встигла й двічі кольнути, як гострий біль пронизав пальчик. На очах виступили сльози.
— Мудра, а така колюча!.. – сердилася дівчинка на материну голку.
— Чого ти заплакана, Марійко? – повернувшись, запитала мати.
— Рушничок вишивала. Думала, твоя голка мудра, що такі гарні квіти вишиває… а вона колеться.
— Будь – яка голка проворна, коли вона в мудрих пальцях. Берино полотно, та не поспішай, а дивися, як потрібно…
Надвечір Марійка з матір’ю вишила першу волошку.
— То хто мудрий? – усміхнулася мати. – голка чи пальчики?
Завдання:
• Що просила Марійка в мами?
• Що хотіла взяти Марійка, коли мама піде до крамниці?
• Чому вона подумала, що мамина голка краща?
• Чому дівчинка плакала?
ІІІ. Заключна частина.
Обговорення виконаних групами завдань.
Представник кожної групи доповідає про виконану роботу.
— Обравши собі професію, пам’ятайте про головну для вас сьогодні. Про неї дуже влучно сказав знайомий вам поет А. Костецький у своєму вірші «Найголовніша професія ».
Спитай у тата чи у мами,
Які професії у них.
Професій в світі є чимало,
Сповна їх вистачить на всіх.

Та є одна поміж професій,
Якої вчаться всі в житті,
Яка для кожного найперша,
Якої вчитиметесь ви.

Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи шахтар –
Всі називають головною
Одну професію – школяр!

Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, що мусиш ти набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким в дитинстві мрієш буть.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*