Тема. Творчість Кобзаря (Т Г. Шевченко «Зоре моя вечірняя», «Зацвіла у лузі червона калина…»).

Мета: продовжити знайомство із творчістю Т. Г. Шевченка; удоско¬налювати навички виразного читання віршів; вчити аналізувати прочи¬тане; виховувати любов до поезій Великого Кобзаря.
Обладнання: зображення тополі,
ХІД УРОКУ
І. Мовна розминка
1. Скоромовка.
Пішов Федір до Федота,
Щоб побачити єнота.
Єнот фиркнув, налякався,
У куточок заховався.
Пішов Федір до Федота,
Не побачивши єнота.
(В. Гринько)
2.Гра «Шифрувальники».
Вінок — нок + р + ші =… (вірші).
Київ — їв — и + об + за + ря =… (Кобзаря).
II. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогоднішній урок ми присвятимо продовженню вивченню віршів Великого кобзаря.
Адже ніде так не розкривається душа народу, як у його творах.
III. Перевірка домашнього завдання
– Діти по бажанню розказують вірші.
VI. Опрацювання вірша Т. Г. Шевченка «Зоре моя вечірняя…»
— Сьогодні ми з вами продовжимо знайомитися з віршами Т.Г.Шевченка.
— З якою інтонацією читається вірщ? (Із сумом, із тугою)
— За любов до України і за вірші цар відправив Шевченка солдатом у далеку Орську фортецю. Там він пробув 10 довгих років. Йому заборо¬няли писати і малювати. У цих казахських пісках Шевченко згадував ма¬льовничу природу України, тужив за нею і свою тугу вилив у віршах.
1.Читання вірша учнями.
— До кого звертається поет?
— Що просить у неї?
— Яку річку згадує у вірші?
2. Гра «Хто краще?» Конкурс читання вірша.
VII. Опрацювання вірша Т. Шевченка «Зацвіла у лузі червона калина…»
1. Розповідь учителя.
— Тарас Григорович дуже любив Україну, її стрункі тополі, верби над ставами. Особливо Шевченко любив калину. Він присвятив їй свої вір¬ші. У своєму «Кобзарі» слово калина він вжив 385 разів, а всього у творах Шевченка калина згадується 965 разів.
2. Читання вірша учнями.
— Із ким поет порівнює калину?
— Де зацвіла калина?
— Хто цьому зрадів?
— Яку картину ви уявляєте, читаючи вірш?
VIII. Підсумок із теми
Тестування
1.Шевченко народився у сім’ї:
а) кріпаків;
б) робітників.
2. Ненька Тараса померла, коли йому було:
а) 12 років;
б) 9 років.
3. Перед смертю батько сказав про Тараса:
а) «Тяжко жити сиротині…»;
б) «Із нього вийде не абищо…»
4.Т. Г. Шевченко — це великий український:
а) поет і художник;
б) поет і композитор.
5. Яке слово із вірша пропущено?
Любо-любо стало,
Пташечка зраділа
І…
а) заспівала;
б)защебетала.
6. У вірші «Вранці» поет згадує птахів:
а) синицю, сову, сороку;
б) жайворонка, зозулю, соловейка.
IX. Підсумок уроку
— Чого вчать твори Т. Г. Шевченка?
— Ми вчимося у Тараса Шевченка любити рідну землю, рідний на¬род, рідну українську землю, свою маму.
— Пам’ятайте його слова:
Учітеся, брати мої,
Думайте, читайте,
І чужому научайтесь,
Й свого не цурайтесь.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*