Тема. Урок чемності

Мета: розкрити зміст етикету, доцільності його дотримання; ознайомити з правилами культури поведінки за столом, формувати етичні звички; засвоїти словничок привітних «слів; виховувати шанобливе ставлення до старших членів родинита чужих людей; ознайомити учнів із вимогами до щоденного мовлення (чистота, виразність,чіткість); виявити з дітьми недоліки у власному мовленні (зайві слова, слова-паразити); виховувати любов до рідної мови.
Обладнання: вірш «Стонога»; ілюстрації до казок; правила чемності.
Девіз уроку: «Посієш вчинок — виросте звичка»,
ХІД УРОКУ
І. Актуалізація опорних знань
— Домовились якось Андрійко, Михайлик, Оленка й Наталка провести разом неділю. Раптом почався дощ, і Наталка запросила всіх до себе додому.
— Та ці,каже Андрійко.,— краще цю домівках. Мені хочеться почитати…
—У нас почитаєш,— мовила Наталка.
— А мені вже й їсти хочеться,— каже Оленка.
—-Упас поїмо,— відповіла Наталка.
—А ми твоїм удома не заважатимемо?— питає Михайлик.
—А їх нікого немає. У гості поїхали,— мовила Наталка…
Зайшли в хату. Діти одразу заходились роззуватися. Наталка побачила й каже:
— Не треба, гості заходять озуті.
— Так у вас же прибрано,— каже Оленка.
— Не біда, — мовить Наталка. — Прибереться ще раз… (А хто прибирає в них — вона, бачте, не сказала!)
Усе-таки ніхто Наталки не послухав. А коли зайшли до кімнати, задзвонив телефон. (У Наталки, знаєте, є дома телефон,) Кинулась Наталка до трубки і…
і зайшла весела розмова, бо дзвонила подруга. Наталка тільки махнула друзям рукою, мовляв, сідайте, чого стоїте. Посідали, та Андрійко довго не всидів. Підійшов до книжкової шафи, хотів із-за скла вийняти книжку.
Наталка трубку відхилила й каже:
— Ми тих книжок не беремо. То для краси. Я зараз тобі сама якусь знайду.
Та й знов заходилась в трубку щебетати:
— То до мене друзі прийшли. Зараз їх пригощатиму пирогами, мама зранку напекла. Шкода, що ти далеко…
Довго ще Наталка розповідала своїй подрузі про гостей, про пироги, про те, що мама вчора так поприбирала в хаті, що все аж блищить, і про кіно по телевізору, і про кактус на вікні, і про гусей надворі… —
Нарешті Наталка кладе трубку й каже:
— Зараз їстимемо пироги, вип’ємо соку. Добре?
Діти погодились, аж знову дзвонить телефон. Це вже інша подруга, але й їй
Наталка розповідає все те, що й першій. У перерві між двома фразами встигає загадати Оленці:
— Принеси з кухні пиріг, чашки, сік…
— А чим застелити стіл? — питає Оленка.
Ай, обійдеться!— мовить Наталка й знову повертається до телефону. Коли скінчила розмову, стіл уже був накритий, усі чекали господиню. Тільки взялися за пиріг, як знов озвався телефон… Коли Наталка кінчила говорити, діти поїли , пиріг, попили сік, прибрали після себе й зібралися вже йти додому.
— Дякуємо,— сказали…
Може, й Наталка сказала б їм «на здоров’я», але знову озвався телефон. Вона тільки й мовила:
Це через нього в нас пропала неділя…
— А що б ти вчинив на Наталчиному місці?
— Чи вміє Наталка запрошувати до себе друзів?
— Чи вміє цінувати мамину працю?
— Чи вміє берегти час — свій і друзів?
— Чи вміє вона поводитися з телефоном?
II. Повідомлення теми уроку
Як ти вчиниш, якщо:
• до тебе прийшли гості, а подзвонив товариш?
• товариш любить довго говорити по телефону?
• прийшли друзі, а ти не знаєш, як накривати па стіл?
Пам’ятка ‘ .
1) Коли до мене приходять гості, приділяю їм увагу.
2) Учуся в мами накривати на стіл.
3) Марно не базікаю по телефону;
III. Робота над темою уроку
1. Робота над віршем
СТОНОГА
Раз Стоногу запросили
В Білу, в гості, на весілля.
Як зраділа тут Стонога
Та як кинеться з порога!
Вискочила па дорогу І…
поплутала всі ноги.
Всі сто ніг! Погані справи:
Де тут ліві? Де тут праві?
А передні де? А задні?
Розберися в тім безладді!
Заходилася Стонога
Прямо посеред дороги
Впорядковувати ноги:
Виплутала першу, п’яту,
Потім третю і дев’яту,
Двадцять другу
Й двадцять шосту…
Потім… все пішло не просто,
Бо, коли знайшла тридцяту,
Вже забула про двадцяту,
А поки тії шукала,
П’ята знову десь пропала!
І Стонога лає: «Клята!
Стій! А де ж це сорок п’ята?»
Так засмикана Стонога,
Переплутуючи ноги,
Рахувала, поки Біла
Вся, як є, позеленіла.
До Зеленої ж Стопоги
Не просили. І з дороги
Мусила вона вертати
До своєї хати.
— Чи чемна була Стонога?
— А як би ви вчинили на її місці?
— А як слід поводитися в гостях?
2. Робота над матеріалом підручника (С. 74)
— Розгляньте ілюстрації. До якої вони казки?
1) Читання уривку казки.
2) Розповідь учнями казки в цілому.
3) Висновок.
3. Обговорення змісту й форми звертання для привітання іменинника
4. Ознайомлення з правилами для тих, хто йде в гості (С. 75 підручника)
IV. Підсумок уроку
— Чи сподобався вам урок? .
— ІЗ чим новим і корисним ви познайомилися?
V. Домашнє завдання
1) Опрацювати статтю підручника.
2) Підготувати невелику розповідь « Якщо до мене завітали гості».
3) Дібрати прислів’я про дружбу.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*