Тема. Усне додавання трицифрових чисел виду 520 + -740. Урок-казка 3 клас

Мета. Пояснити додавання трицифрових чисел, вчити розв’язувати приклади на додавання і віднімання трицифрових чисел та додавання десятків без переходу через розряд. Вправляти учнів у розв’язуванні задач на зведення до одиниці (ускладнених), порівняти їх розв’язок з простими. Розвивати обчислювальні навички.
Обладнання. Таблиці, схеми до задач, схеми «Кругові приклади», персонажі казкових героїв.
Хід уроку
Добрий день!
Сьогодні у вас незвичайний урок, подивіться, скільки гостей буде дивитися на вас.
Яке красиве сонечко завітало до вас — таке воно лагідне, привітне, посміхається до вас, а ви сьогодні такі красиві, як квіти. Все живе повертається до сонця, до тепла. Так і ви, напевне, будете тягнутися до знань, до мене і цим самим допоможете мені провести урок математики. А звуть мене …
Сьогодні у нас урок-казка.
На уроці ми повторимо матеріал, вивчимо нову тему і закріпимо її. А допоможуть нам у цьому герої казки, яку ви всі добре знаєте. Яка це казка? («Колобок»)
Згадайте початок казки, як дід попросив бабу спекти колобка. Та він недовго був у хаті. Скочив на підвіконня та й майнув до воріт. А ворота* були незви¬чайні, хитрі, на них приклади запи¬сані. Хто розв’яже правильно, перед тим і відкриються. Наш Колобок в школі не вчився, математики не знає. Як тут бути? Допоможемо йому.
Ворота
36 : 6 =
49 : 7 =
64 : 8 =
81 : 9 =
Відчинилися ворота, і покотився Колобок далі. Котиться, котиться, а назустріч йому … хто? (Заєць) «Колобок, Колобок, допоможи мені задачу розв’язати, а то, я тебе з’їм».
Розклади на розрядні доданки числа: 678; 540; 309; 333.
Допомогли, виручили Колобка. Покотився він далі. А назустріч йому … хто? (Вовк)
«Колобок, Колобок, допо¬можи мені додати ці числа: 320 + 540».
Але ми цього не вчили, ми вміємо додавати двоцифрові числа. Поясніть прийом дода¬вання, користуючись розгорнутим записом:
26 + 43 = (20 + 40) + (6 + 3) = 69
Яким правилом користувались при додаванні? Давайте пригадаємо, з яких розрядів складаються числа: 320 і 540?

Подумайте, чи не можна таким способом виконати додавання трицифрових чисел? (Додавання десятків).
320 + 540 = (300 + 500) + (20 + 40)
300 20 500 40
(Таблиця, діти пояснюють). 420 + 140 = 560
І цю перешкоду здолав Колобок, ви йому допомогли, молодці!
Покотився Колобок далі. А назустріч йому… хто? (Ведмідь)
«Колобок, Колобок, якщо ти не допоможеш синові розв’язати домашнє завдання, я тебе з’їм».
Зажурився Колобок, боїться, що з’їсть його Ведмідь. Давайте йому допомагати. Задачі за короткими записами:
З ол. — 12 к. 5 л. — 30 к.
? ол. — 32 к. ? л. — 18 к.
Дякую вам, діти! Допомогли ви Колобку. Але ось на його шляху нова перешкода — болото. Думає Колобок, як же його перейти? А для цього відгадайте ребус:

С Т
Міст — це доріжка, яка зв’яже все те, що ми щойно повторили з новим матеріалом, про який ви зараз дізнаєтесь. А працювати ми будемо над задачами ускладненого виду на зведення до одиниці.
(Розв ‘язування задач за коротким записом). 6 дн. — 42 кн.
З дн. — ? кн., на 2 книги більше.
(За 6 днів діти підклеїли 42 книжки. Скільки книжок вони підклеять за 3 дні, якщо кожного наступного дня будуть підклеювати на 2 книжки більше?).
Аналіз задачі, запис діями:
1) 42 : 6 = 7 (кн.)
2) 7 + 2 = 9 (кн.)
3) 9 х 3 = 27 (кн.)
(Порівняння з простою задачею на зведення до одиниці).
А книги треба берегти, бо 60 кг паперу — це одне збережене дерево!
І цю перешкоду здолав Колобок, ізи йому допомогли. Молодці! \у
Тепер Колобку ніякі завдання не страшні, навіть зустріч із Лисичкою.
Та ось і вона тут як тут. «Колобок, Колобок, я тебе з’їм, якщо не виконаєш завдання».
А завдання таке: Лисичка хоче перевірити, як ви навчились додавати трицифрові числа.
(Робота з підручником).
350 + 410
710 + 150
140 + 320
620 + 340
Молодці, засвоїли ви цю нову тему. Але Лисичка не хоче відпускати Колобка, дає важчі завдання.
Задача.
До Новорічного свята учні за 3 дні виготовили 15 іграшок. Скільки іграшок виготовлять вони за 4 дні, якщо кожного наступного дня виготовля¬тимуть на 4 іграшки більше?
3 дн. — 15 ігр.
4 дн. — ? ігр., на 4 ігр. більше.
1) 15 : 3 = 5 (ігр.)
2) 5+ 4 = 9 (ігр.)
3) 9 х 4 = 36 (ігр.)
А Лисичка не відпускає Колобка, дає нові завдання:
• Складіть свої задачі даного виду.
• Лисичка задумала трицифрове число. Число сотень, десятків і одиниць однакове. Відгадайте, яке це число. (444)
(її число менше, більше, назвіть наступне і попереднє число).
• Порахувати ланцюжком: 400 + 200 — 300 — 100 + 200 —
• Розв’язати кругові приклади (таблиця):
1304 — 30 250 – 50
550 — 500 100 + 400
200 + 30 30 + 100
Де я помилилася? (таблиця)
Довжина мурахи 6 м
Висота слона 3 см
Довжина зошита 2 м
Довжина ручки їм Хлопчик підріс за літо на 5м Молодці, діти, допомогли Колобку. Шкода Рудій відпускати його, та робити нічого. » 3 вапіою допомогою впорався Колобок з усіма завданнями, та ще й повчився математики з вами. А чого ж навчився? Давайте згадаємо.
(Повторення за схемою).
Молодці! Але пригоди Колобка не закінчуються, на його шляху ще може бути багато перешкод, та якщо є поруч друзі, які прийдуть на допомогу, то тоді нічого і ніщо не страшне. Дякую вам!!!

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*