Тема уроку: «Розв’язання задач на рух» Урок – аукціон (4 клас)

Мета уроку: актуалізувати навички при вирішенні задач на рух; дати можливість учням оцінити свої досягнення, відчути радість успіху в прояві своїх знань ;показати практичне застосування знань
Обладнання: підручник «Математика» автор: Істоміна Н.Б., мультимедійне обладнання, таблиці, жетони, картки, предмети для аукціону.
Хід уроку:
І. Привітання.
— Хлопці, сьогодні ми проводимо надзвичайно важливе в житті нашого класу захід — «аукціон знань». А що таке «аукціон»? (Це публічний продаж товарів) Ви, напевно, знаєте, який існує невід’ємний атрибут аукціону? (Гонг)
— «Товар» на аукціоні — це «лот». Товаром на уроці сьогодні будуть завдання на рух, різні за складністю. Щоб «купити» лот — потрібні ваші знання. На продаж виставлені воістину безцінні «речі», купити які зможе будь-яка команда (група) в обмін на знання.
— Допомагати вам будуть: увага, кмітливість і дружна робота в команді.
ІІ. Підготовка до аукціону.
— Перш ніж пролунає гонг — кожна команда — учасниця повинна «внести» заставу, довести свою «спроможність» — здатність брати участь в аукціоні. Час обмежена!(Звучить удар гонга)
(Усна робота)
1. Ваня і Вова вирішили відправитися на прогулянку. Ваня йшов зі швидкістю 6 км / год, а Вова зі швидкістю 100 м / хв. Хто з них йшов швидше? (Хлопчики йшли з однаковою швидкістю, тому що якщо перевести в однакові одиниці, то 6 км / год = 100 м / хв)
2. Оля та Світлана вийшли одночасно у напрямку до школи. Оля йшла зі швидкістю 40 м / хв, а Світлана зі швидкістю 50 м / хв. Яка відстань буде між ними через 5 хвилин? (За 1 хвилину між ними відстань 10 метрів, а за 5 хвилин — 50 метрів)
3. Коля їхав на машині до бабусі по шосе 90 хвилин, а назад по дорозі 1:00 30 хвилин. Припустімо, коли швидкість була більше — на шляху до бабусі або назад?Чому? (Міркування дітей: час було витрачено однакове, так як 90 хв = 1ч 30мин. Якщо відстань по шосе було довше, ніж по путівці, то швидкість могла бути однаковою. Якщо відстань по шосе і по путівці однакове, то швидкість була різною.)
Підведення підсумків (Слайд 4)
ІІІ. «Продаж предметів» (Рішення задач на рух)
(Робота по групам)
— Перший лот — початкова ціна 10 балів. За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали.
На дошці табло:
1 команда 2 команда 3 команда
ЛОТ № 1 Цікавий експонат. (Слайд 5)
Кожна команда задачу: Відстань між пунктами А і В 70 км. Велосипедист їхав зі швидкістю 15 км / ч, а пішохід зі швидкістю 5 км / ч. Яка відстань буде між ними через 3 години?
Міркування дітей: (В умови не дано напрямок руху)
— Припустимо, що пішохід і велосипедист рухалися назустріч один одному. (Слайд 6).
(Задача вирішується з докладним поясненням кожної дії)
1) 5 +15 = 20 (км / ч)
2) 2) 20 • 3 = 60 (км)
3) 3) 70-60 = 10 (км)
4) — А чи можна вирішити задачу іншим способом?
1) 15.3 = 45 (км)
2) 5 • 3 = 15 (км)
3) 45 +15 = 60 (км)
4) 70-60 = 10 (км)
— Припустимо, що велосипедист та пішохід рухалися в одному напрямку.Велосипедист з пункту А, а пішохід з пункту Б. (Слайд 7).
— (Одночасно з міркуванням дітей на слайді з’являється рішення кожної дії)
15 × 3 = 45 (км)
5 × 3 = 15 (км)
70-15 = 55 (км)
55 +45 = 100 (км)
— Подумайте, як ще могли рухатися велосипедист та пішохід?
— Вірно, вони могли рухатися в протилежному напрямку. (Слайд 8).
(Рішення задачі)
15 × 3 = 45 (км)
5 × 3 = 15 (км)
45 +15 = 60 (км)
60 +70 = 130 (км)
— Може бути ще якийсь варіант ресувні?
— Так, вони могли рухатися в одному напрямку, тільки в інший бік. Пішохід з пункту Б, велосипедист з пункту А. (Слайд 9).
(Рішення задачі)
15 × 3 = 45 (км)
5 × 3 = 15 (км)
70-45 = 25 (км)
25 +15 = 60 (км)
— Молодці, ви впоралися з рішенням завдання дуже добре! Настав час відпочити!
ІV. Музична пауза. (Слайд 10).
— Тепер підіб’ємо підсумки. (Слайд 11.)
V. Продовження «продажу».
ЛОТ № 2. Ексклюзивний експонат. (Слайд 12)
Учитель читає задачу: З одного села вийшли дві групи туристів. Одна група вирушила на схід і йшла зі швидкістю 4 км / год, а інша група — на південь і йшла зі швидкістю 3 км / ч. Позначимо на карті маршрут їхнього руху. (Слайд 13-14). Масштаб карти 1см: 1 км. Пройшовши 2 км, кожна група туристів розбила табір.Після цього туристи продовжили шлях: перша група попрямувала на південь зі швидкістю 3 км / год, а інша на схід зі швидкістю 4 км / ч. Пройшовши відстань 2 км, зустрінуться чи туристи? (На слайді показано рух туристів і місце їх зустрічі).
1) 2.4 = 8 (км)
2)2•3 = 6 (км)
3) 2.3 = 6 (км)
4) 2.4 = 8 (км)
Відповідь: зустрінуться.
— Підіб’ємо підсумки «продажу». (Слайд 15)
ЛОТ № 3. Експонат з невідомим. (Слайд 16-17)
Кожна група отримує завдання на картці:
З двох пунктів, відстань між якими 390 км, одночасно назустріч один одному виїхали вантажний автомобіль і автобус. Швидкість автомобіля — 70 км / ч, Через 3:00 вони зустрілися. Дізнайтеся швидкість автобуса. Складіть рівняння.
Рішення: Х • 3 +70 • 3 = 390
(70 + Х) • 3 = 390
70 + X = 390:3
70 + X = 130
X = 130-70
X = 60 (км / ч)
(Підведення підсумків) (Слайд 18)
ЛОТ № 4. Експонат з транспортними засобами.
VІ. Фінал аукціону. (Підраховуються окуляри кожної команди)
VІІ. Підсумки.  
ДОДАТОК В
Урок-пресконференція
Тема. «Розв’язування задач, які містять кратне порівняння, задачі з буквеними даними, на зведення до 1. (З клас)».
Мета. Урок провести у вигляді засідання клубу «Знатоків», закріплювати навички роботи над задачею, розвивати логічне мислення, формувати навички усного рахунку, розвивати математичне мовлення, здібності учнів, виховувати навички самостійності, взаємодопомоги, самоконтролю, використовуючи диференційовані завдання.
Обладнання. Схеми-опори, схеми, дзиґа, таблиці, прапорець «Математичний ринг», круг із секторами, 15 конвертів із завданнями, значки, жетони, задачі у віршованій формі, головоломки, пісня «Математика».
ІІ. Вступне слово.
Сьогодні ми проведемо урок незвичайно. Він пройде як засідання-змагання клубу «Знатоків». Ви покажете свої знання і уміння, навички роботи над задачею прикладами. На переможців чекають нагороди (Значки на дошці).
— А зараз я перевірю, чи всі готові взяти участь у конкурсі.
— Розминка.
— 9 збільшити у 6 разів.
— 7 збільшити у 6 разів.
— 45 зменшити у 5 разів.
— 20 зменшити у 4 рази.
— 20 зменшити на 4.
— Прочитати вирази.
40:8×3, 20-45:5, 19 + 6 x 8.
7.4 конверти коштують 24 копійки. Поставити запитання до задачі. 8. Сестрі 12 років, а братові 4. Поставити питання.
ІІІ. Оголошення старту.
Команди готові. Молодці! Бажаю успіхів у змаганнях
— Запишіть номер своєї команди 1,2,3.
IV. Оголошення завдань.
На ринг запрошується 1 команда «Квадрат». Крутять дзигу, одержують чотири завдання.
Завдання 1.
Огірків .- 5 кг,
Помідорів — 4 кг
Яблук — 3 кг, у? Разів менше
Завдіння 2.
Батько знайшов 15 грибів, а син в А разів менше. Скільки грибів знайшов син?
Завдання 3.
Домашнє завдання (віршовані задачі). Хвилина поезії.
1. Із рибалки йшли 3 галки, А за ними 2 грачі. Галки если по 3 щуки,
По 2 в грачів на плечі. І сваряться просто сміх, Не олічать щук своїх. 2. 48 карасів наловили ми усі, А нас було всього 6. Скільки кожен з нас їх з’їсть?
3. 4 хлопчики йшли,По 6 саджанців несли, А за ними 5 дівчаток Несли саджанців десяток. Підрахуйте скільки всіх Було саджанців у них?
4. Вугілля я на воза взяв, Кілограмів 100 поклав. -їздив я 4 рази.
Привіз скільки, хто з вас скаже? 5. 4 полички ми змайстрували, По 9 книжок на них поклали. Нас похвалили батько й мати І попросили їх кількість назвати.
Завдання 4.
На заводі електромоторів за 5 хвилин виготовляють 20 моторів Скільки моторів виготовлять за 7 хвилин?
Задання 5.
1. Скласти приклади на ділення, множення. 40 : 5 = 8 6 х 6 = 36
(Кожна правильна відповідь — червоний жетон).
— На ринг запрошується команда «Круг». Крутять дзиґу, одержують чотири завдання.
Завдання 2.
Скласти задачу за коротким записом. 2 бублики — 16 коп. 1 бублик — ? коп.
Скласти і розв’язати задачу. Записати вираз до задачі.
Завдання 3. Домашнє завдання. Математика в музиці. Музична розминка.
1. Щоб водити кораблі,
Щоб у небо злітать,
Треба багато уміть,
Треба багато знать.
І кругом потрібна,
Наука така —
Дуже важлива Ма-те-ма-ти-ка.
2. А чому кораблі не сідають на міль, А по кругу ідуть крізь туман і метіль? Це тому, що, ви помітьте, Капітанам помагає Ма-те-ма-ти-ка.
Завдання 4.
В саду росте 18 яблунь а слив у С разів більше. Скільки слив і яблунь у саду? Розв’яжи задачу склади вираз.
Завдання 5.
1) Склади приклади.
— А тепер давайте розберемось, як треба ділити на 10 і на 100..
Для цього треба згадати зв’язок дій множення і ділення (впр. 1025). З прикладу на множення складіть приклад на ділення на 10 і на 100.
2 х 10 = 20
3 х 100 = 300 6×10 = 60
8 х 100 = 800
Розглянути вправу 1026. Проаналізувати записи.
4х 10 = 40 70 : 10 = 7
40 : 10 = 4 5 х 100 = 500
7 х 10 = 70 500 : 100 = 5
Отже, під час ділення на 10 у числі потрібно відкинути праворуч один нуль, а на 100 — відкинути два нулі.
V. Закріплення нового матеріалу.
Обчислити за правилами вирази вправи 1027 і розв’язати задачу 1028.
50 х 10 : 100 = 100 х 5 : 10 =
300 : 10 : 10 = 10 x7 x 10 =
60 — 10 : 100 = 1 x 1 x 1 + 1 =
Фізкуль тхвилинка.
VI. Повторення матеріалу та розвиток математичних знань.
Розв’язати просту і складену задачі 1029.
— Чим схожі й чим відрізняються задачі?
Розв’язання задачі 1029 (№4), записати в зошиті самостійно після попереднього розбору.
Завдання 1.
Скласти і розв’язати завдання на порівняння. (20 + 4): 6 …4 18 + 6 … 11 + 12
Завдання 3. Домашнє завдання. Головоломки «Подумай!»
1) Є 2 трикутники і квадрат. Сторони однакової довжини. Який периметр квадрата, якщо довжина всіх сторін фігур 100 см?
2) Останній будинок на одній стороні має номер 32. Скільки всього будинків на цій стороні?
3) Яка найбільша сума двох різних одноцифрових чисел? 8 + 9 = 17
(В ході гри команди задають додаткові питання. За це теж отримують жетон.)
Завдання 4.
Скласти приклади.
6,48,8 9, 25, 5 50, 5, 6, 80
Завдання 5.
Скласти задачу. А х С + А
VII. Підведення підсумків.
— Ви довели, що математика для вас — цікавий і потрібний предмет. Вітаю з перемогою! Я впевнена, що на контрольній ви ще раз доведете, що любите і знаєте математику, і будете її вивчати.
VIII. Домашнє завдання.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*